شهاب چهار ساله و مادرش افسانه، 1399 و 1400 اُمین مسافرانی هستند که از سوی موسسه مهرنوین به سیمرغ معرفی شدند تا برای سفرشان از سیستان و بلوچستان به تهران بلیط تهیه شود. آنها جمعه 26 آبان ماه برای پیگیری مشکل چشم شهاب به سمت پایتخت حرکت کردند.

بدین ترتیب تعداد بیماران و همراهان بیمار که برای دریافت خدمات سفر از سوی خیریه پزشکی نوین (مهرنوین) به سیمرغ معرفی شده و برای آنها بلیط سفر یا اسکان فراهم شده است، در آبان ماه 1402 از مرز 1400 نفر گذشت.

سیمرغ از خردادماه 1401 تامین تمام سفرهای این موسسه را بر عهده گرفته و در این مدت، 1063 بلیط اتوبوس، 212 بلیط قطار و 17 بلیط هواپیما برای کودکان بیمار مورد حمایت این مجموعه تامین نموده است؛ همچنین تا به امروز، تعداد 108 نفر از مسافران مهرنوین به میزان 272 نفرشب‌اقامت از خدمات اسکان سیمرغ بهره‌مند شده‌اند.

مسافران سیمرغ از موسسه مهرنوین، عمدتا برای جراحی قلب و جراحی چشم به تهران مراجعه کرده اند و پرتکرارترین مبادی سفرهای آنان از شهرهای استان سیستان و بلوچستان و کرمان بوده است.

گفتنی است موسسه مردم نهاد علوم پزشكى نوین که در اواخر سال 1393 فعالیتش را آغاز نموده، ماموریت خود را پوشش هزینه‌ها و تامین منابع لازم جهت درمان کودکان زیر 18 سال و زنان آسیب‌دیده و بی‌بضاعت تعریف کرده است. اولویت این موسسه فراهم ساختن بهترین خدمات پزشكی و درمانی با حداقل هزینه‌ها و مطابق با استانداردهای بین المللی برای جامعه هدف خود است و در این راستا از شبکه گسترده‌ای از پزشکان داوطلب مجرب در سراسر کشور کمک می‌گیرد.

«این خانواده‌ای که براشون امروز اسکان گرفتید از یه هفته پیش که اومدن تهران بچه مستقیم رفت ICU، پدر و مادر هم نگران و گرسنه و تشنه، تو حیاط و محوطه ی بیمارستان چون بچه شرایطش مشخص، نبود نمیشد از بیمارستان برن بیرون. میشد هم که پولی نداشتن جایی رو بگیرن. یه ساعتیه رسیدن اقامتگاه. الان زنگ زدن گفتن بعد ماه ها امروز خستگی از تنمون بیرون رفت». (پیام تلگرامی نماینده خیریه مهرنوین)

دیدگاهی بنویسید.

سیمرغ، برند ملی مسئولیت اجتماعی در حوزه سفر

تهران‏، میدان آزادی، اتوبان لشگری، بعد از ایستگاه مترو بیمه، پلاک 31، کارخانه نوآوری آزادی، موسسه خیریه سفرهای سیمرغ

تلفن: 02149275888
ایمیل: Pr@Simorghcharity.ir