چرا شرکتهای فعال در حوزه سفر،

مایلند مسئولیت اجتماعی خود را با همکاری خیریه سیمرغ انجام دهند؟

کارگزاری برای CSR

برون‌سپاری تمام یا بخشی از امور مسئولیت اجتماعی شرکت به خیریه سیمرغ

پتانسیل تبلیغاتی

احتمال وایرال شدنِ محتواهای سیمرغ در فضای مجازی به علت جذابیت موضوع تأمین سفر برای کودکان

ما همه يك پيكريم

ضرورت اخلاقیِ فعالیت در زمینه های انسان‌دوستانه

انطباق

انطباقِ کاملِ پروژه های سیمرغ با زمینه اصلی کار شرکت و تسهیل انجام مسئولیت اجتماعی مورد انتظار از بنگاه های اقتصادی

در واقع هر یک از همکاران سیمرغ به علت یا عللی به این حرکت پیوسته‌اند، می‌پیوندند و خواهند پیوست. اما بعضی از مهمترین دلایل به قرار زیر است:

  • ما همه یک پیکریم

    تمام این شرکتهای همکار، مطابق فرمایشِ سعدی، «بنی آدم اعضای یک پیکرند»، به ضرورت اخلاقیِ فعالیت در زمینه های انسان‌دوستانه واقفند و ترویج فرهنگ دگرخواهی را جوهره مسئولیت اجتماعی شرکت خود می‌دانند.

  • سیمرغ به عنوان کارگزاری برای CSR شرکتها

    در عین حال بعضی از شرکتها خیریه سیمرغ را به نوعی، کارگزاری مورد اطمینان برای واحد CSR مجموعه‌شان دانسته و با برونسپاری بیشترِ فرآیندهای اجرایی این واحد، از یکسو کیفیت بهتر ارائه خدمات انسان‌دوستانه خود را تضمین می‌کنند و از سوی دیگر از ترافیک کاری خود می‌کاهند. زیرا خیریه سیمرغ با همکاری خوشنام‌ترین و معتبرترین خیریه‌های کشور، هم خانواده‌های محروم را به درستی شناسایی کرده و هم تمام پیگیری‌های اجرایی مرتبط با سفرهای لازم برای این عزیزان را انجام می‌دهند؛ در نتیجه، تنها قدمی که شرکت برای انجام کامل مسئولیت اجتماعی خود می‌بایست بردارد، اختصاص تعداد معینی بلیت در ماه است.

  • انطباق با زمینه اصلی کار شرکت

    برای عده دیگری از شرکتها، انطباقِ کاملِ پروژه هایCSR با زمینه اصلی کارِ شرکت، ویژگیِ مهم و جذابی است. آنان می‌گویند وقتی خدماتی که تحت عنوان مسئولیت اجتماعی شرکتی به محرومترین اقشار جامعه ارائه می‌دهیم، در زمینه کسب و کارِ سفر باشد، دستکم سه فایده ارزشمند برای ما دارد:

    • اول: نیاز به جذب متخصص یا کسب دانش در زمینه‌ای که می‌خواهیم CSR انجام دهیم، نداریم؛ زیرا شغلِ ما تدارک دیدن سفر است!
    • دوم: وقتی خدماتی که همواره در قبال پرداخت هزینه انجام می‌شود، به صورت رایگان به محروم‌ترین شهروندان جامعه ارائه می‌دهیم، در افکار عمومی، نگرش انسانی شرکتمان را به کسب و کار، ترسیم کرده و در واقع پُلی به قلب مشتریان خود زده‌ایم.
    • سوم: طیفی از شهروندان که تا کنون به هر علت، از خدمات شرکت ما استفاده نکرده یا کمتر با آن آشنا بوده‌اند، به واسطه فعالیتهای نیکوکارانه مجموعه ما در حوزه تخصصمان – سفر – ، هم کیفیت خدمات را می‌شناسند و هم مسئولیت‌پذیری شرکت را نسبت به دردهای جامعه می‌بینند، احتمال زیادی دارد به عنوان گزینه‌ای جدید برای سفر، ما را در ذهن و دل خود بپذیرند.
  • پتانسیل تبلیغاتی

    «کلیپی می‌بینید که در آن، کودکی در یکی از دورافتاده‌ترین نقاط کشور، آرزوی محالی برای سفر به دریا دارد… دقیقه‌ای بعد، می‌ببینید ناباورانه و بی اندازه شادمان، سوار هواپیما می‌شود و در پایان، او در حال شنا در دریا با خنده‌ای از ته دل می‌بینید و سپس نام و لوگوی شرکتهای همکار خیریه سیمرغ بر صفحه می‌نشیند. با این جمله: دریا متعلق به همه و لذت سفر، حق تمام کودکان است! »
    برخی از شرکتها علاوه بر موارد فوق، پتانسیل تبلیغاتی بالایِ خیریه سیمرغ در سالهای آینده را از علل همکاری‌شان با این مجموعه برمی‌شمارند. در واقع خیریه سیمرغ جهت تشویق مردم به خرید خدمات سفر از شرکتهایی که حامی سفرهای محرومان هستند، دائما کمپینهای فراگیر و جذابی اجرا خواهد کرد و ماهیتِ فعالیت این خیریه و جذابیتهای تحققِ رویایِ سفر برای کودکان محروم در اقصی نقاط کشور، به گونه‌ای است که محتواهای تولیدشده‌اش احتمال وایرال شدن در فضای مجازی را دارند. به عبارتی، شرکتهای همکار سیمرغ، ضمن انجام مسئولیت اجتماعی خود، به عنوان ضرورتی در دنیای مدرن کار و تجارت، امکانی همیشگی برای تبلیغات وایرال بدون هزینه اضافه خواهند داشت.

مهمترین دلیل تمام شرکتها برای پیوستن به سیمرغ، چنان که در ابتدا گفته شد، پیوستگی سرنوشت تمام انسانها به یکدیگر است.
تجربه سفر، حق تمام کودکان و تمام همنوعان ما در این سیاره است و شرکتهای ارائه دهندگان خدمات سفر، شایسته‌ترین شرکتها برای هدیه دادن این تجربه به تمام مردمند.

سیمرغ، برند ملی مسئولیت اجتماعی در حوزه سفر

تهران‏، میدان آزادی، اتوبان لشگری، بعد از ایستگاه مترو بیمه، پلاک 31، کارخانه نوآوری آزادی، موسسه خیریه سفرهای سیمرغ

تلفن: 02149275888
ایمیل: Pr@Simorghcharity.ir