از زمستان سال 1400، طی تفاهمنامه‌ای که میان موسسه سیمرغ و وزارت بهداشت منعقد شد، سیمرغ مسئولیت تامین بخشی از سفرهای درمانی تمام بیمارستان‌های تخصصی اطفال در شهر تهران را بر عهده گرفت(بیمارستان‌های مفید، علی اصغر، مرکز طبی، بهرامی و فهمیده).

مدت این تفاهمنامه دو سال است و «اداره کل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت» و «مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی» از سوی وزارت بهداشت در فرآیند اجرای تفاهمنامه، با سیمرغ در ارتباط هستند.

تفاهمنامه در آذرماه 1400 به امضا رسید(لینک خبر در سایت وزارت بهداشت) و از ابتدای دی ماه وارد فاز اجرایی خود شد. موسسه سیمرغ در هر سفر، بنا بر درخواست ارائه شده از سوی واحد مددکاری بیمارستان‌ها، برای یک نفر بیمار و یک نفر همراه، بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه می‌کند. البته در صورت وخامت حال بیمار و توصیه پزشک، سیمرغ خود را به تامین سفر هوایی متعهد می‌داند.

ما به قاب بسیار بسیار بزرگی فکر می‌کنیم که با تصویر لبخندِ مسافران کوچک سیمرغ پُر شده؛ کودکانی از گوشه گوشه وطن که برای درمان دردشان، باید سفر کنند و نباید اجازه داد دستِ فقر، حق طبیعی آنها را برای بهره مندی از سیستم سلامت برباید. ما در سودای دیدن روزی هستیم که فرآیند درمان هیچ کودک بیماری در هیچ کجای این آب و خاک، به دلیل عدم توان مالی در پرداخت هزینه‌های سفر، حتی یک روز به تعویق نیفتد.

برای رسیدن به این قابِ زیبا، دستانی باید در هم گره شود؛ دستان پرتوان تمام استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و فعالان صنعت سفر و گردشگری؛ دستانی که با تأمین سفرهای درمانی کودکان بیمار در مناطق کم برخوردار، داستان مسئولیت اجتماعی شرکتی را می‌نویسند و چراغی، به روشنیِ خرد، در تاریخ کسب و کار ایران به یادگار باقی برمی‌افروزند.

دیدگاهی بنویسید.

سیمرغ، برند ملی مسئولیت اجتماعی در حوزه سفر

تهران‏، میدان آزادی، اتوبان لشگری، بعد از ایستگاه مترو بیمه، پلاک 31، کارخانه نوآوری آزادی، موسسه خیریه سفرهای سیمرغ

تلفن: 02149275888
ایمیل: Pr@Simorghcharity.ir