مسئولیت اجتماعی در بُعد شرکت یا همان CSR بخش جدایی ناپذیر بیشتر شرکتهای بزرگ فعال در صنعت هوایی از جمله شرکت ترکیش ایرلاین (Turkish Airlines) بوده است که در این مطلب می خواهیم برخی از پروژه‌های این شرکت در این زمینه را بررسی کنیم.

من اینو خوندم… تو هم بخون!

شرکت ترکیش ایرلاین با همراهی کارکنان خود توانست هزاران کتاب را که آن ها مطالعه کرده بودند، به حدود 13 کتابخانه روستایی جهت ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سطح دانش در این مناطق توسط داوطلبان فعال در این هواپیمایی ارسال نماید.

کتابخانه کودکان Ahmet Nuri Duman

پس از اینکه یکی از کارمندان ترکیش ایرلاین فرزند خود را به دلیل لوسمی (نوعی سرطان) از دست داد، شرکت یک کتابخانه در شهر استانبول با حدود 1500 جلد کتاب های جذاب برای کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایتِ پنج موسسه خیریه در استانبول تهیه نمود.

 علاوه بر این، کارکنان ترکیش ایرلاین جهت برگزاری فعالیت های فرهنگی و ورزشی برای کودکان، به طور داوطلبانه به این موسسات یا بیمارستانهای خیریه مراجعه می کنند.

اجرای کمپین با شما آدم برفی خواهیم ساخت

ترکیش ایرلاین بعنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود کمپینی تحت عنوان با شما آدم برفی خواهیم ساخت را راه اندازی نمود و داوطلبانی از این شرکت چکمه ها، کت ها و لباس های زمستانی را برای حدود 1700 کودک که در زمستان سختی از مناطق توکات تا ادرنه به سر میبرند فراهم نمود.

مرکز آموزش و فعالیت یتیمان

یک از فعالیت های دیگر ترکیش ایرلاین در حوزه مسئولیت اجتماعی راه اندازی یک مرکز جهت مدیریت فعالیت هایشان برای یتیمان در مرکز شهر استانبول می باشد. در این مرکز که توسط داوطلبین ترکیش ایرلاینز تزئین شده است عمده فعالیت های سازماندهی شده و جذاب آموزشی ، کارگاه های مختلف آموزشی و سفرهای علمی صورت میپذیرد.

جشنواره بادبادک ها

در سال 2014 داوطلبینی از ترکیش ایرلاین برای حدود 200 کودک ترک و سوری یتیم که در خانه های خیریه زندگی میکردند جشنواره ای از بادبادک های رنگارنگ برگزار کرد و در کنار آن فعالیت های آموزشی برای آن ها برگزار نمود.

بازدید خدمه پرواز و کابین ترکیش ایرلاینز از مدارس خیریه

گروهی از داوطلبین ایرلاین ترکیش که در قسمت کادر پروازی حضور دارند با شرکت در مدارس خیریه ضمن ایجاد فضایی متفاوت برای کودکان مستقر در این مدارس به صحبت در مورد هواپیمایی ،اصول پرواز ، مباحث آیرودینامیک، سرعت هواپیما و تجربه های شگفت انگیز پرواز میپردازند وبا بچه ها غذاهای ترکی درست کرده و بهمراهشان میل میکنند.

یک میلیون کودک، یک میلیون نهال

در سال 2014 شرکت ترکیش ایرلاین اقدام به کاشت نهال در 19 شهر به ازای هر مسافر کودک یا خردسال خود نمود و در هر 19 شهر 19 جنگل در طول یک سال به وجود آمد. در سال 2015 این شرکت هدفش را بر مبنای یک میلیون کودک و یک میلیون نهال بنا نمود.

جشنواره ای برای تمام کودکان جهان

گروهی از داوطلبین هواپیمایی ترکیش ایرلاین در امری خیرخواهانه و در عید قربان اقدام به توزیع پک هدایا شامل غذای عید قربان ، شکلات و اسباب بازی به 200 نفر از کودکان یتیم و بزرگسالان مناطقی از ساحل عاج و بنگلادش نمودند. همچنین بخشی از این هدایا سهم کودکان موسسات لوسمی و کلینیک های خیریه در این کشورها شد.

انجام پروژه درمانی کودکان سوما

به همت داوطلبان خطوط هوایی ترکیه و با پیوستن نیروها به انجمن مدرسین و پزشکان در سراسر جهان ارائه خدمات درمانی به کودکانی که پدران خود را در حادثه معدن سوما از دست داده اند ، برای اولین بار در ترکیه رخ داد. آنها همچنین تعداد 100 هدیه به کودکانی که خارج از مرکز سوما بودند و امکان درمان برای آنان فراهم نبود فرستاند.

مدرسه ظهر

در طرحی با عنوان «مدرسه ظهر» در طول سال 2014 ، تعدادی از سازمان های مردم نهاد و نهادهای خیریه دولتی به شرکت هواپیمایی ترکیه دعوت شدند تا تجربیات خود را با هم به اشتراک بگذارند. بازدیدکنندگان ترکیش ایرلاین از انجمن های کودکان کار و کودکان بدسرپرست گرفته تا گروه های حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، از خدمات اجتماعی گرفته تا اداره معلولیت ها و از موسسات خیریه پناهندگان گرفته تا گروه های خیرخواهانه که در حوزه بهداشت کار می کنند، همگی در طول سال برای تعامل موثرتر، در نشستهای برگزار شده توسط ترکیش ایرلاین حضور پیدا کردند.

دیدگاهی بنویسید.

سیمرغ، برند ملی مسئولیت اجتماعی در حوزه سفر

تهران‏، میدان آزادی، اتوبان لشگری، بعد از ایستگاه مترو بیمه، پلاک 31، کارخانه نوآوری آزادی، موسسه خیریه سفرهای سیمرغ

تلفن: 02149275888
ایمیل: Pr@Simorghcharity.ir