یکی از سرآمدهای صنعت هوایی جهان شرکت قطر ایرلاین (هواپیمایی قطر) در چند سال اخیر ابعاد گسترده ای از اجرای مسئولیت اجتماعی را در این شرکت به اجرا درآورده و گزارش سالیانه آن را در وبسایت خود منتشر کرده است.

به جز خرید 200 فروند هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی خود که با هدف کاهش مصرف سوخت و آلودگی صورت گرفت، و علاوه بر اقدامات محیط زیستی و دستیابی به بالاترین سطح استاندارد ارزیابی های محیط زیستی IATA، هواپیمایی قطر ایرلاین در زمینه کمک به کودکان مناطق محروم نیز اقداماتی را در چارچوب مسئولیت اجتماعی شرکتیِ خود انجام می دهد.

از آن جمله، طرح «آموزش یک کودک» است که در راستای ارائه خدمات آموزشی به کودکان بازمانده از تحصیل برگزار می شود؛ کودکانی که با فقر شدید، موانع فرهنگی و محیط های تحت تأثیر جنگ درگیر هستند. در این طرح تلاش می شود فرصتی برای بهره‌مندی این کودکان از آموزش ابتدایی فراهم گردد.

این شرکت هواپیمایی با هدف ارائه پشتیبانی به این طرح  از طریق زیر ساخت ها و امکانات موجود، مسافران جهانی خود را به وسیله سرگرمی در پرواز، مجلات پرواز، وبسایت و رسانه های اجتماعی خود، از این طرح آگاه می سازد و همچنین از کمک های مالی آن ها و  کمکهای جمع آوری شده در هیئت مدیره و کارمندان خود نیز برای پشتیبانی از این طرح استفاده می کند.

اما «آموزش یک کودک»، تنها یک طرح نیست؛ بلکه سازمانی است که هدف آن، آموزش میلیون ها کودک در سراسر جهان می باشد و قطر ایرلاین در سال 2013 برای دستیابی سریع تر به این هدف به کمک آن آمد. دو روش برای پشتیبانی مشتریان از برنامه قطر ایرویز وجود دارد:

کمک مالی آنلاین: مسافران می توانند پس از رسیدن به صفحه پرداخت در طی فرآیند رزرو پرواز آنلاین، مبلغی تا سقف50 دلار در هر رزرو کمک نمایند.   

کمک مالی حضوری: مسافران قطر ایرلاین این فرصت را دارند که از طریق پاکت هایی که در جیب عقب صندلی های هر هواپیمای این شرکت قرار دارد، کمک های نقدی خود را تحویل دهند.

شرکت ها می توانند به طرق گوناگون و به کمک ابزارهای مختلف، مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند و نقشی موثر در بهبود جامعه ای که در آن فعالیت اقتصادی می کنند، ایفا نمایند.

دیدگاهی بنویسید.

سیمرغ، برند ملی مسئولیت اجتماعی در حوزه سفر

تهران‏، میدان آزادی، اتوبان لشگری، بعد از ایستگاه مترو بیمه، پلاک 31، کارخانه نوآوری آزادی، موسسه خیریه سفرهای سیمرغ

تلفن: 02149275888
ایمیل: Pr@Simorghcharity.ir